måndag 30 juli 2012

Semester!!


Tjoho!!
Detta är min första officiella dag av min SEMESTER!!
Var ledig i helgen så det räknades inte; )
Efter 4½ h sömn så var det dags att gå upp.
J kom hem från jobbet i morse och då hjälpte han mig att koppla på den fulla kärran på bilen.
Gasen i botten, var på väg till tippen 07:20!
Fick sortera en massa skit från förrådet, men det var ju enkelt att göra det på plats.
Vi började här hemma, men det tog för lång tid i fredags kväll..

Nu sitter jag vid datorn samtidigt som jag lapar sol, sköööönt!
Och tar en kall öl: )

Hade min första orm här på tomten för i år, usch! Hatar ormar, oavsett sort..
Det här var en snok på ca 50 cm, låg och solade på våran mur vid trappen som leder ner till poolen..
Dom få vi haft under åren, har aldrig varit så nära..
Och det är konstigt, så fort Hero kom ut så vädrade han under altanen, han var inte ens ute när jag såg ormfan. Antar att han skulle gå väldigt nära pga nyfikenhet..

Gick en sväng och fotade med den vanliga kameran, fick ladda batteriet innan, vet inte när jag använde den sist. Men det blir ju såklart bättre bilder med både pixlar, zoom, makro och allt möjligt: )
Oh så redigerade jag såklart i Photoscape, min nya favorit: )



Nu ska jag hänga upp tvätt och sen fortsätta slappa: )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar