fredag 26 oktober 2012

Idag har jag varit ledig, skönt:)
Kylen har fått sig en ordentlig genomgång:) Känns alltid så fräscht efteråt.
Stod i drop in kö för däckbyte på förmiddan.. Tror det var 10-12 innan mig, men det tog bara dryga timmen. Dom var så snabba och stressade att jag sen såg att de repat bakkofångaren med dubbdäcken.. Typiskt, den blev omlackad i somras..
Och så ville jag (el J sa det hemma) ha två däck i baksätet och två i bagaget, men fick till svar av dom -" dom får plats alla där bak".. Så där hamnade dom.. När jag kom hem och J skulle lyfta ur däcken så var tre fälgar repade.. De hade skavt mot varandra.. Själva kromkanten sticker ju ut några mm mot vad däcket gör, så den har gnott mot baksidan av fälgen..
FAN..! Det tänkte ju inte jag på.. Annars hade jag stått på mig:(
Men nu är vinterdäcken på iaf:)
Kallt är det.. Fick lite brådis att tömma vattentunnorna, det var is i dom redan.. Sagt och gjort, dom tre tömdes med en 10 liters hink.. Hihi, det blev några hinkar:) J brukar använda en pump, men jag brydde mig inte om att leta fram den. Står säkert väldigt undangömt, typ på bänken i snickarbon:) Vilken latmask jag är.. Istället tömmer jag för hand, vilket är jobbigare och tar längre tid, hihi:)
Kvällen avnjuts framför tvn med kanal fyra och ett glas rött:)
Trevlig helg!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar