onsdag 18 april 2012

Hej där!

Ja, som det står i mitt tidigare inlägg ,
livet är inte alltid rättvist ..
Min svärmor är redan sjuk och nu har vi fått veta att min svägerska också är sjuk ..
Eftersom jag är som jag är , så tar jag väldigt hårt på detta . Är alldeles för känslig ..

MEN , nu är det ju så att det inte räcker med detta ..
Vi har varit till veterinären med Diva då hon blivit svag i vänster ansiktshalva ,
dreglar segt slem och har nedsatt rörelseförmåga på vänster ögonlock ..
Hon är inte som hon brukar , har hoppat över löpet mm .
Idag fick jag provsvaren .
Hon har låga sköldkörtelvärden så nu ska hon medicineras livet ut .
Såå skönt att det inte var "allvarligare" , och jag hoppas att det nu alldeles säkert är det här . Ska på återbesök om några veckor för nya blodprover . Och sen blir det prover 1-2 ggr om året .
Hua, va dyrt det är med djursjukvård ..
3600 kr för endast vet besök och blodprover . Med röntgen skulle det ha gått över 5000 kr ..
Och så hämtade jag medicin som kostade 570 kr .
Tur att vi har en bra försäkring som täcker medicinkostnaden också ..
Nu hoppas jag att det räcker med vet besök för ett tag sen , hon har ju ett dåligt knä också ..
Vet hoppades på att det skulle gå minst ett år innan op, då hinner det andra knät läka och få full styrka sen det opererades i juli ..

Och Hero har fått våteksem igen ..
Fast det behöver vi inte gå till vet för , så fort vi ser att det är på G så rakar vi området och baddar med Bonex . Så nu är det läkt och pälsen börjar växa igen , för den här gången ..
Han får det av fästingar och om vi ändrar nåt med maten , verkar vara väldigt känslig .


Jag ska nog göra ett smycke , om jag hittar nåt kul i verktygslådan : )
Det var längesen jag beställde smyckesdelar ..
Ha det gott !
/ Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar